100 pomysłów na 100-lecie przyłączenia Grochowa, Gocławia i Saskiej Kępy do Warszawy – rozmaitości kulturalne dla najmłodszych
Prezentowany program „100 pomysłów na 100-lecie przyłączenia Grochowa, Gocławia i Saskiej Kępy do Warszawy - Rozmaitości kulturalne dla najmłodszych” adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym ze środowiska lokalnego dzielnicy Praga - Południe miasta st. Warszawy. Jego głównym celem jest rozwijanie zainteresowań dzieci w różnych dziedzinach kultury i sztuki, organizowanie sytuacji edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu kulturalnym dzielnicy oraz prezentacji małych form artystycznych upamiętniających 100. rocznicę włączenia terenów obecnej dzielnicy Praga Południe w granice miasta Warszawy. Realizacja programu odbywa się w poszczególnych modułach, których długość, treść i formy realizacji dostosowane są do wieku i możliwości dzieci w danej grupie. Przekonani o konieczności pielęgnowania dorobku kulturowego, historii i tradycji lokalnej pragniemy włączyć do programu treści związane z pięknym jubileuszem 100 -lecia Pragi Południe jako dzielnicy Warszawy oraz tradycjami bożonarodzeniowymi na Pradze Południe. Zajęcia prowadzone w grupach wiekowych mają dostarczyć dzieciom wiedzy, impulsów i bodźców do bardziej świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym naszej społeczności. Proponowany program ma przede wszystkim umożliwić szerszemu gronu dzieci przedszkolnych dostęp do zasobów kulturalnych miasta, rozbudzić ich zainteresowania i kształtować umiejętności odbioru różnych form przekazu (słownego, muzycznego, pantomimicznego) przy intelektualnym zaangażowaniu uczestników. Projekt realizowany jest w partnerstwie z przedszkolami "Misia Czarodzieja" , "U Słonia Szczęściarza" i "Wróbelka Elemelka" w Warszawie. Zapraszamy do przeczytania artykułu o tym wydarzeniu, link poniżej: http://www.pragapld.waw.pl/spacerkiem-po-pradze-po%C5%82udnie.html#start Oraz do obejrzenia fotorelacji na naszym profilu facebookowym: 100 pomysłów na 100 lecie... ![]() ![]() |